Kan ik de huisartsenpost bellen?

Ik ben 2 weken terug van de fiets gevallen, best veel last van mijn pols gehad. Eerste paar dagen geen kracht gehad. Na een paar dagen ging de pijn zo goed als weg en kon ik zo goed als alles weer. Nu sinds 3 dagen word de pijn met de dag meer en komt er ook een zwelling die met de dag groter word. En het begint wat blauw te worden. Wat is verstandig om te doen?

een maand geleden
Ritsuka
een maand geleden
Je kunt ze altijd bellen voor advies
tinus1969
een maand geleden
En ik zou er de nadruk opleggen dat die zwelling plots toeneemt, niet op t ongeluk van twee weken geleden
HannekeJanssen
een maand geleden
Als je er al twee weken / drie dagen mee rondloopt zou ik de maandag afwachten. Dan kun je bij je eigen huisarts terecht. Tenzij de pijn natuurlijk al te erg wordt, je het vermoeden van bijv. een breuk hebt - dan moet je NU actie ondernemen. Aan een kneuzing kan de huisarts / de huisartsenpost ook niet zoveel doen. Dan moet je wat rust houden, je pols neit teveel belasten, en je gewricht koelen met bijv. een icepak, of een zak erwten in een handdoek.

Antwoorden (1)

Je kunt altijd de dokterpost bellen. Zij maken dan de inschatting of je langs moet komen of dat het kan wachten tot je weer naar je eigen huisarts kan gaan ( na het weekend).
een maand geleden