Is de diagnose van mcdd de ouders de schuld van de opvoeding?

Mijn vader die heeft autisme we begrijpen en elkaar niet mijn moeder vermoedelijk ook precies de zelfde problemen aan en af stoten al heel mijn leven ik heb geen rust hierdoor ik zit in een zorginstelling waar ik veel stres door ervaart

een maand geleden
in: Psyche
2.4K
tinus1969
een maand geleden
Wat is je vraag precies? Of jouw mcdd door de opvoeding van je ouders komt?
TurfGraver
een maand geleden
MCDD is ergerlijk en heeft niet met opvoeding te maken.
Hie jij je voelt kan wel zeker met opvoeding te maken hebben.
dk
een maand geleden
Wat voor soort hulp moet ik voor mij zelf zoeken dan, ik kan mij er niet voor afsluiten en vind met de begeleiding geen erkenning hierin van de zorginstelling
TurfGraver
een maand geleden
Als ik je eerdere vragen ook zie denk ik dat het goed zou zijn om eerst aan je vetrouwen in je begeleiding te werken.
Als er een diagnose is gesteld zullen zij in hun begeleiding hier ook aan werken.
Dat jij deze begeleiding niet altijd als plezierig beleeft wil dat nog niet zeggen dat het niet het beste voor je is.
Amadea
een maand geleden
MCDD is een variant van autisme. Erfelijkheid zal de grootste rol spelen.
tinus1969
een maand geleden
@dk, je schreef
‘ Wat voor soort hulp moet ik voor mij zelf zoeken dan, ik kan mij er niet voor afsluiten en vind met de begeleiding geen erkenning hierin van de zorginstelling’
Ik denk dat dit je werkelijke vraag is. De hulp die je nu krijgt helpt je niet. Waar kun je je niet voor afsluiten? Wat bedoel je daarmee ? Verder, mss heb je nooit echt aanvaard dat je MCDD hebt, en zoek je naar een oorzaak of reden. Maar die zoektocht verandert niets aan het feit dat je MCDD hebt.
dk
een maand geleden
Mijn ouders geven aan dat ze allebei niet begrijpen mijn vader is mentor en autistisch ook een begeleider zag het maar die wilt mij niet helpen hierin zegt hij . Mijn vader steunt mij niet alles schuiven ze af mijn ouders.
Ook de jaarlijks bespreking over mijn heb ik dit aangegeven bij de orthopedagoog die over mij gaat die begrijp er niets van ze wil niet met mij erin mee gaan de spanningen blijven hierdoor
tinus1969
een maand geleden
@dk, om eerlijk te zijn, ik vind het onduidleijk waar je precies mee zit, wat je precies bedoelt, wat je precies anders wil. En nou hoef ik het niet te snappen, maar als je ook zo onduidelijk bent in gesprekken met begeleiders wordt het moeilijk.
Daarom:
-Welke steun verwacht je van je ouders?
-Wat schuiven je ouders precies af?
-Wat begrijpen je ouders precies niet?
-Wat wil je dat begeleiders en orthopedagogen voor je doen?

Geef als eerste antwoord