Waarom is iedereen zo bang dat zijn vraag of antwoord wordt verwijderd?

Mij gebeurt het ook wel eens, soms zelfs naar mijn mening onterecht, maar om daar nu zo bang voor te zijn om dan in de vraag of in het antwoord al te roepen dat je hoopt dat het niet verwijderd zal worden, vind ik wel erg ver gaan... Of ligt dit aan mij?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb blijkbaar een raar gevoel voor humor. Ik maak ook foto's van dode mensen in hun kist, weet je nog ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja, was jij dat... ;-)

Het beste antwoord

Nee, dat ligt niet aan jou, want het valt mij ook op, terwijl ik hier nog maar relatief kort ben. Wat mij ook opvalt is dat regelmatig in vragen de "moderators" terugkomen. Alsof we het over een stel godheden hebben. Waardeer die mensen eens om wie ze zijn. Ze hebben deze site opgezet en beheren hem naar beste weten en kunnen.
Fouten maken is menselijk ook voor moderators.
Dus moderators... mochten jullie dit lezen... duimpje op voor jullie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zijn zeker geen "goden" of wat dan ook. We zijn (fanatieke) gebruikers van Goeievraag, die met iets meer rechten dan de gewone gebruiker, Goeievraag leuk kunnen houden voor iedereen. Dank voor je antwoord! Duimpje terug :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Ik mag de moderators ook wel... Ze geven toch maar mooi hun vrije tijd om het hier leefbaar te houden... om het zo maar te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@gootje08 +1 van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Helemal mee eens ; het is en blijft mensenwerk. Wat niet wegneemt dat je nog wel eens behoorlijk kan balen als het je gebeurt.

Andere antwoorden (12)

Het is zo lullig om je ziel en zaligheid in een prachtige vraag te legen om dan te ontdekken dat ie de toets der kritiek niet kan doorstaan. Zoiets?
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, is het zo erg Antwoordman?
Ik ben hier veel en vaak, maar mijn leven hangt er niet van af en ik vind de punten helemaal niet meer interessant. Dan maakt het ook niet uit als je vraag of antwoord wordt verwijderd.
Omdat mensen écht antwoorden willen hebben natuurlijk.
Dan is 't niet leuk als je vraag weggehaald wordt, want dan krijg je dus geen antwoorden meer.

Of uit eigenwijzigheid soms ook wel, denk ik.
Net zoals een kind niet wil dat z'n speelgoed afgepakt wordt, ook al doet ie er wel eens stout mee (slaan of gooien ofzo).
En omdat er wel eens rommel mee gemaakt wordt, en 't soms alleen maar aandacht vragen is, ipv antwoorden vragen.

Maar zijn er mensen echt bang voor dan?
Misschien komt het ook doordat ze niet weten wat er verder nog meer kan gaan gebeuren. Misschien zijn ze bang dat na een x-aantal verwijderde vragen, dat ze dan zelf verwijderd worden. En als je verwijderd wordt, dan ben je er niet meer.
En er niet meer zijn, dat lijkt misschien wel eng.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het niet leuk is als jij een vraag stelt of een antwoord geeft en het word verwijderd. Ik heb ook wel eens een vraag gesteld, en ik stel er niet zo veel, en die werd verwijderd. Dat vond ik niet leuk en dat verpeste voor mij het wel, omdat er naar mijn mening niets mis was met de vraag.
Ik vind het zelf al storend als ik geantwoord heb op een vraag en die vraag word verwijderd. Dit omdat ik het leuk vind om te zien hoe mensen reageren op de vraag en mijn antwoord en dat kan dan niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er nooit bang voor geweest, maar het is mij slecht een keer overkomen en toen alleen nog in overleg omdat de reactie's volkomen uit de hand liepen.
Maar normaal zou het ook niet erg moeten zijn, regels zijn regels, ik zoek wel vaak de grens op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Mooi antwoord. Ben erg nieuwsgierig naar die verwijderde vraag ineens... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou het niet eens meer weten maar het liep uit op een en al grote beledigingen over en weer en scheldpartijen.
Echt ordinair.
Ik ben er niet bang voor. Alleen snap ik de criteria niet. Als ik zie wat een "geneuzel" allemaal kan blijven staan, en wat een goede vragen en reacties worden geëlimineerd, dan heb ik toch echt bretels nodig.

De suggestie om een aparte rubriek "verwijderde vragen en reacties" in te stellen spreekt mij erg aan. Misschien zeur ik wat veel over Wikipedia, maar daar is te zien welke reacties direct zijn verwijderd en welke op de nominatie staan verwijderd te worden. Met motivatie. En daarop aanspreekbare moderatoren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of je dit al gedaan hebt, maar ik zou zeker je suggestie ook versturen m.b.v. de contact button. Op deze manier worden de beheerders ook geinformeerd. De beheerders kunnen dan je voorstel in overweging nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Komt voorelkaar.
Ik denk dat je mijn opmerking tegen kwam.
Ik kan niet voor iedereen praten. Ik kijk net 5 dagen mee. Op mijn eerste dag verloor ik meteen 5 met moeite bij elkaar bijeengesprokkelde puntjes omdat ik blijkbaar ergens een dubbel antwoord gegeven had.
Ik vond dat nogal zuur en demotiverend. Zojuist bleek ik blijkbaar bijna gelijktijdig hetzelfde antwoord gegeven te hebben en daardoor dacht ik: Oeps, daar gaan er weer 5.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet echt bang voor en al wel eens gebeurt ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het ook gebeurt dat een antwoord: Hoe kan ik hier een vraag stellen? Op de vraag: Wat is de slechtste vraag die je hier kan stellen? Verplaats en/ of gewist kan worden, waarna overigens de vraag ook gewist werd.

Dit was ook weer een "beste antwoord" welke gewist werd, en na een aantal keren kan je het dan hier wel zat worden. Iedere vraag van links uit interpreteren en niet tegen de schenen van een kerk schoppen valt niet mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft valt het verwijderen van vragen door de moderators nogal mee. Ik ben hier vanaf eind mei en het is me pas 1 keer overkomen. Vond ik inderdaad niet leuk en ook niet geheel terecht, maar so what? Er zijn erger dingen in het leven. Dus dat "ïedereen" zoals je beweert bang is dat zijn vraag of antwoord wordt verwijderd klopt niet want daar ben ik niet bang voor. Of misschien val ik gewoon niet onder de categorie "iedereen".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het maakt mij niet uit eigenlijk, ik beantwoord vragen en wat oude vragen betreft maakt het me niet uit wat ze er mee doen. zo heel vaak komt het ook niet voor, dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het niet altijd duidelijk is om welke reden een vraag verwijderd wordt ; de regels zijn er wel, maar de interpretatie ervan is niet in alle gevallen duidelijk.

NU heb ik er persoonlijk niet zo'n last van - stel te weinig vragen denk ik - maar het is me zeker wel eens gebeurd, en dat is géén leuke ervaring. Die enkele keer DAT ik een vraag stel, ben ik namelijk oprecht benieuwd naar het antwoord, en gaat het dus zéker voor mezelf om kennisvermeerdering. En als dan je vraag verwijderd wordt, zakt er wel even je broek vanaf. Soms laten ze zich mijns inziens triggeren door trefwoorden zonder de vraag echt bestudeerd te hebben. En een vraag verwijderen kun je natuurlijk niet maken op basis van één kernwoord. Na aanvechting is mijn vraag dan ook wel weer teruggeplaatst, maarja, dan is-ie alweer naar beneden gezakt en moet je maar hopen dat mensen hem nog kunnen vinden.

Als het je vaker gebeurt, kan ik me voorstellen dat je denkt : oei, als ze hem maar laten staan.......
Maar toch : bij twijfel, gewoon plaatsen. Want ook lullige chatvragen komen soms gewóón door de ballotagecommissie, ondanks meldingen. Het is een soort loterij ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo iedereen.Waarom zou je bang moeten zijn?Je leven hangt er niet vanaf.Als je er niet tegen kunt om verwijderd te worden moet je niet aan een spel meedoen.