is het goed voor de opvoeding van een kind om het op zeilkamp te sturen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een kind stuurt terwijl hij/zij echt niet wil lijkt het me niet verstandig

Antwoorden (5)

Och het kind zal er niet slechter van worden als het niet gaat. Maar als het gaat leert het wel belangrijke dingen zoals samenwerken, en een tijdje uit de bekende omgeving zijn en zijn eigen beslissingen te nemen.
11 jaar geleden
Altijd goed. Ze leren samenwerken met andere kinderen, maken nieuwe vrienden, en zijn ook nog eens hele dagen bezig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een zeilkamp heeft niets met opvoeding te maken, maar met een nuttige vakantiebestemming. Je leert er samenwerken, en je bent een week bij je ouders weg. Lekker in de buitenlucht, met leeftijdgenootjes. En met goede begeleiding. Ik heb nog nooit gehoord van jongelui die op zeilkamp waren geweest en het niet leuk vonden. Gewoon een heerlijke week, zowel voor het kind als voor de ouders die dan de tijd hebben voor zichzelf of eventuele andere kinderen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het kind gestuurd wordt omdat het thuis niet lekker loopt heeft het wel degelijk met opvoeding te maken.
Als hij/zij zelf wilt is het een heel goed plan, lekker sportief bezig is groepsverband is altijd goed/leuk en gezellig, maar alleen als het kind zelf wilt.
Want het lijkt nu alsof het kind er niet vrijwillig heengaat
en dan is het minder leuk en wilt hij/zij misschien iets anders doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan heel slecht uitpakken bij sommige kinderen dus dan is het heel slecht voor de 'opvoeding'. Verder hoeft het niet perse 'beter te zijn' of 'nodig' voor de opvoeding. Als het nodig of echt goed zou zijn zou men kampen vanuit de overheid veel meer stimuleren.

Verder is een zeilkamp vrij duur dus een gewoon kamp kan net zo goed zijn voor de opvoeding als een zeilkamp tenzij je als familie in een soort zeilomgeving zit en je kind een buitenbeentje is als het niet kan zeilen maar dan zijn zeilcursussen ook voldoende.

Mijn antwoord: een kamp is niet nodig voor de opvoeding in de zin van dat je je kunt handhaven in de samenleving en al helemaal geen zeilkamp. Probleemloos op kamp kunnen gaan kan wel heel prettig zijn in het leven zodat je zonder stress op groep 8 kamp of op een VO kamp kan gaan maar om hiervoor je kind op kamp te sturen heeft weinig zin als het stress heeft voor dat zeilkamp. Het schiet dan ook niet op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gestimuleerd worden door de overheid omdat het goed zou zijn??
En het kan heel verkeert uitpakken? Zeilkamp is juist wel een goede keuze om te ervaren en te leren om samen te werken.....en dus goed voor het handhaven in de samenleving.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wiccalife: net zoals sport en gezonde voeding gestimuleerd wordt zou een kamp ook gestimuleerd worden als dat echt verschrikkelijk nodig zou zijn in de opvoeding ja. Niet elke school vindt kamp nodig! En ja, bij sommige kinderen kan een kamp heel verkeerd uitpakken, kinderen met het één of andere etiketje bijv of een zware vorm van heimwee of kinderen die zich gewoon niet goed kunnen handhaven in een groep en de rust alleen nodig hebben. Niet voor elk kind is kamp goed!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sport en voeding heeft met de gezondheid te maken...dat is heel iets anders.
Zwemlessen is ook heeeel belangrijk, zelfs van levensbelang en daar hoor je nooit iets over, zelf scholen geven geen foldertjes mee over zwemlessen....dus ben het niet met je instelling eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Instelling moet stelling zijn....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent ver van mijn punt aan het millimeteren. Ik gaf een voorbeeld waar je verder niet zo serieus op in moet gaan.