Waarom is er de mogelijkheid om ESP uit te zetten? In elk geval in sommige modellen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Auto's
16.2K

Het beste antwoord

Omdat als er een storing optreed in je ESP het fijn is om het uit te kunnen zetten en door te kunnen rijden naar een garage zonder dat je wielen telkens in de rem schieten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je heeeeel sportief wilt rijden, dan kan het ESP je beperken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Lotus;

Onder extreme omstandigheden (vastzitten in de sneeuw bijvoorbeeld) kan het goed werken als je het ESP uitzet om los te komen. En natuurlijk omdat het onder bepaalde omstandigheden toch wel lekkerder stuurt als je echt voelt wat je auto doet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige reden is dat als je vast komt te zitten in de sneeuw, blubber, dat je een beetje kunt rommelen. Bij mijn auto kan ik het ook uitzetten , maar boven de 40 km/u gaat het automatisch weer aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad als je vastzit in de sneeuw of in andere troep, dan grijpt ESP telkens in als je weg probeert te komen. Leg maar eens een mat of plank onder 1 aangedreven wiel en probeer weg te komen. Zodra het andere wiel (zonder mat) gaat slippen beperkt ESP de kracht op beide wielen. En dat wil je op dat moment liever niet.

Ook wanneer je met sneeuwkettinge rijdt kun je het beter uitzetten. De computer snapt er dan namelijk niets meer van en je aandrijving krijgt harde klappen.

Maar als je normaal rijdt, beter om het altijd aan te laten.
Ik heb er een linkje naar een formun bijgedaan, want de discussies zijn altijd interessant :-)